Man Power – Jóga és erőnlét

2012 november 8. | Írta | Kategória: Cikkek

A mai órám inspirálta ezt a cikket, amelyen kizárólag a férfi nem képviseltette magát. Ilyen órám még nem volt az Oxygen-ben korábban, és nagyon örültem neki. Nem azért mert nő-ellenes volnék, hanem úgy érzem lassan sikerült megváltoztatatni azt az általánosan elterjedt tévhitet, mely szerint a jóga az valami ciki csajos dolog, mint a pl. bikini viselése

Vannak persze könnyű jógaórák is, de az Ashtanga jóga sorozatai a lehető legerőteljesebben megdolgoztatják az izmok mellett az összpontositóképességünket és kitartásunkat. Ami nagyon jó a jógában, az a fajta pozitív megerősítés, mely szerint minden órán van legalább egy olyan gyakorlat, amelyik jobban sikerül, mint az előző gyakorlás alkalmával. A rendszeres sikerélmény és a szemmel látható – kézzelfogható fejlődés a legjobb dopping!

Az edzettség szempontjából 4 fontos eredményt emelnék ki a gyakorlásból. Elsőként nézzük az erőnlétet. Az Ashtanga jóga eleve 90 perces óraként van tartva, és néha még ezt is meghaladjuk pár perccel. Ez alatt az idő alatt a test szinte végig folyamatos mozgásban van, a törzs, a has, a kar és a láb izmai rengeteget dolgoznak még a kívülről esetleg könnyűnek látszó pózokban is.
Másodiknak nézzük a kalóriákat. Tévedés azt gondolni, hogy a jóga nem éget kalóriákat ergo nem fogyaszt! Az egyik órán megmértük az elégetett kalóriákat, és kiderült, hogy a 90 perc alatt erőteljes gyakorlással kb. 45 perc futásnak, vagy 1 órás kerékpározásnak megfelelő kalória égett el! Ez rögtön hihetővé válik, mihelyt megpillantja valaki az izzadságtócsákat a jógaszőnyegen maga alatt. És ez nem ún. Hot jóga, hanem szobahőmérsékleten végezzük!
Harmadszor: fogyás. Kiemelendő, hogy a jóga erőteljesen hat a hormonháztartás kiegyensúlyozottsága irányába, vagyis aki túlsúlyt halmozott fel az fokozatosan megszabadul tőle, aki pedig túl sovány, növelheti a testtömegét az ideális irányba. Még ha extra túlsúllyal küzdünk, akkor is érdemes elkezdeni a gyakorlást, már az első alkalom után sokkal ’könnyebben’ fogjuk érezni magunkat a testünkben.

Végül, de nem utolsósorban a stressz oldást kell megemlítenünk. Nem ismerek olyan módszert, amellyel a hétköznapi élet során felhalmozott stressztől ilyen hatásosan lehetne megszabadulni, mint a jóga segítségével. Ezáltal az éjszakai alvásunk is mélyebbé, nyugodtabbá válik, és hamarosan 10-30%-kkal kevesebb alvással is beéri majd a szervezetünk. Reggel az ágyból kiugorva máris teljében leszünk a friss tetterőnek és kreativitásnak. Csak egyetlen titka van a dolognak, csinálni kell – még ma! Találkozunk a jógaszőnyegen.

Hozzászólások lezárva.